Det vigtigste du kan gøre på Facebook for din virksomhed

Vi indrømmer det! 

Vi har også været slemme til at skære den her ene ting væk, som faktisk er det allervigtigste! Eller vi har gjort det (det er nemlig helt slut nu!)

Men det føles ikke som det vigtigste. Faktisk kan det nogle gange føles som spild af tid. Men det er det på ingen måde. Faktisk er det det vigtigste, du kan bruge din tid på på Facebook og i din markedsføring. 

Ved du, hvad den ene ting er?

DIT CONTENT (dine opslag på Facebook, som IKKE sælger – men deler ud af din viden, erfaring etc.) og at bruge annoncekroner på at få de opslag ud foran både nye og eksisterende potentielle kunder. 

Den her ting er så svært for de fleste at forstå. Fordi det ikke er direkte salg, og fordi du ikke ved et enkelt opslag, vil opleve at det gør en konkret forskel. Det er derfor super nemt lige at udskyde det, og ikke lige “få det gjort”. 

Men det er så vigtigt, at vi stiller det som et grundlæggende krav, når vi arbejder sammen med kunder. De SKAL levere et godt opslag hver uge, som er egnet til annoncer til folk, der ikke kender virksomheden/brandet endnu. Ellers vil vi ikke arbejde sammen med dem!

Hvorfor?

Fordi det er afgørende for at din markedsføring virker og er bæredygtig. 

Når vi får mails fra vores kunder, der skriver  … “jeg får flere og flere spontant henvendelser fra folk, der har set mine opslag på Facebook”… Så klapper vi.

Fordi det er præcist det der er resultatet af den indsats.

Men det er det lange seje træk.

For noget tid siden fortalte en af vores kunder netop, at hun har solgt forløb for, hvad der svarer til en solid månedsløn. Uden salgsannoncer, men blot ved over tid at lave godt content og bruge annoncekroner på at få det ud foran målgruppen.

Flere af vores andre kunders annoncer viser, at selvom deres content ikke har til formål at sælge, så tjener de over tid rent faktisk penge på deres content-annoncer. 

Derudover er det også med at til at holde dine annoncepriser fornuftige og bygge målgrupper op.

Med de nye ændringer (IOS) er det blevet endnu vigtigere at bygge målgrupper ved hjælp af dit content, da en stor del af trackingen går tabt på f.eks. din hjemmeside. 

Kærlig hilsen

Christian & Carolina