En plan løser de (fleste) problemer

Kender du den evige dårlig samvittighed over de opslag, der ikke bliver lavet på Facebook?

Det gør vi (selvom vi er specialister i markedsføring på Facebook).

Sagen er den, at det for de fleste føles lidt overflødigt, især når vi opdager, at de opslag vi leverer får ganske få likes eller kommentarer, for hvem gider bruge tid på markedsføring som få eller ingen ser?

Men der er en løsning, som både gør det meget nemmere at få lavet de opslag – og som også gør, at dine opslag kommer ud foran din målgruppe og får flere likes, kommentarer og delinger.

1. En plan overkommer (næsten) alle forhindringerne
Livet som selvstændig er ofte omskiftelig (især i disse tider!). Når det er travlt, så ryger de ting ud på sidelinjen, som ikke er højst nødvendige. Det betyder at alt det arbejde, som du skal give kunder om et halvt eller helt år – meget nemt bliver sat på standby. Men hvis du gerne vil skabe et stabilt kundeflow og bruge Facebook til at få kunder, så skal du være konsistent. Dette kan du blive ved at have en plan for, hvad du skal skrive hvornår, således at du ikke skal bruge tid eller energi på at “finde på”. Dette kan du sætte tid af til f.eks. 2 gange om måneden, hvor du laver opslag til de næste 14 dage. Så du bruger mindre tid på opgaven.

Du kan hente vores skabelon til at lave en content-plan gratis lige HER

2. Lidt men godt er bedre end meget, der er ligegyldigt
Du har måske hørt at algoritmen elsker daglige opslag. Gerne flere gange om dagen. Det betyder ikke, at du skal lave opslag som en gal (Det orker vi heller ikke).

Algoritmen elsker også høj kvalitet. Så det er bedre, at du laver færre opslag, som der er hjerte og værdi i – end at du laver en masse opslag, som du laver “for at lave”

Vi anbefaler, at du laver mindst 1 godt opslag om ugen. Gerne en video, som IKKE sælger noget eller inviterer folk på nyhedsbrev eller lignende.

Opslaget skal gøre en forskel for din målgruppe. Det betyder, at din målgruppe skal kunne tænke, handle eller føle på en anden måde, når de har været omkring dit opslag.

3. Brug (lidt) penge på at få dine opslag ud foran flere
En af de største fejl vi ser folk begå er at de fokuserer på salg både i deres opslag – men også i deres annonce-strategi.

Langt de fleste kunder vi har – bruger stort set alle annoncekroner på at indsamle leads og få deres opslag ud foran flere.

Det er det, som Facebook er rigtig godt til, at så frø og skabe kontakt til målgruppen, og det er her dine gode og værdifulde opslag kommer ind i billedet. Vi ser igen og igen at vores kunders content-kampagner ender med at give salg. Også selvom der ikke er noget call to action til salg i deres opslag.

Hvorfor det?

Fordi salg handler om relationer, og god markedsføring skaber værdi. Når det sker, så vil du i højere grad TILTRÆKKE din målgruppe.

Sæt i gang med at lave en plan. Du kan hente vores skabelon til en plan for hele 2021 HER. Det koster 0 kr.

God fornøjelse

Christian & Carolina