Når du skal vurdere, hvor og hvordan det giver mening at sætte ind med annoncer, er det første, du skal spørge dig selv: Om du har en strategi for salget af de ydelser, du ønsker at sælge? Er den blevet testet? Eller er der ingen?
Det er nemlig afgørende, for hvor og hvordan du skal sætte ind.
Hvis du ikke har en strategi for salget - altså en måde at sælge på, som virker og er testet, så skal du begynde med at lave en strategi. En strategi, der tager udgangspunt i virksomhedens eksisterende data, værdier, mål, det eller de ydelser, der skal sælges, erfaring og de mennesker, der skal udføre den strategi.
Når du har en strategi er du klar til at teste den på ogle mennesker. Og her kan annoncer komme ind i billedet. Men det er vigtigt, at du sørger for, at du indsamler nok leads og data til at du rent faktisk kan se, om det du gør virker.
Det er IKKE en strategi at lave en salgsannonce eller et opslag. Det kan være en del af en strategi. Men kan aldrig stå alene.
Annoncer kan forstørre det der er - men hvis det der er - er ingen plan og spredt fægtning, så er det også det, resultat, du får.
En af de største fejl mange begår, når de giver sig i kast med annoncer, er at gå ind i det uden en plan eller viden ... See more