Sådan sælger du dit online kursus med Facebook-annoncer

At få succes med et onlinekursus er nogle gange som at grave efter olie. Du skal langt ned og forsøge flere steder, før du får succes! Og ofte skal der noget mere og andet til end de fleste tror. 

Kender du det her? Du har en ide – en vision og du ved bare, at det her vil gøre en kæmpe forskel.

Så du går i gang… med at lave (endnu) et onlinekursus. Også selvom du (måske) har andre liggende, som ikke nødvendigvis er blevet sællerter – men du elsker at gøre en forskel og vil bare gerne have mere ud til de her mennesker.

Men når du så sender det ud på Facebook eller på din liste, så er det ingen eller få, der køber det! 

MAVEPUSTER! 

Det er SÅ nederen at opleve at ens hjerteblod møder rungende tavshed.

Vi kan trøste dig med, at det er noget rigtig mange oplever – og det har INTET at gøre med, at dit kursus ikke er godt – eller folk reelt ikke ønsker at købe det.

Og selvom vi er vilde med annoncer – så kan de meget, meget sjældent stå alene, når det handler om salg.

Men for at du kan sælge MANGE pladser på dit online-kursus skal du:

1. Stå foran MANGE af de RIGTIGE Mennesker (f.eks er en god tommelfingerregel af en god email-kampagne kan konvertere 2% af din nyhedsbrevsliste. Så hvis du vil sælge 40 pladser, skal du så have 2.000 læsere på dit nyhedsbrev. Her er Facebook-annoncer GENIALE!)

2. Sørge for, at de mennesker, du forsøger at sælge til, er varmet op, så de reelt er klar til at købe noget af dig! Det er ikke nok at sende en enkelt mail ud, eller køre en salgsannonce, til en masse mennesker, der slet ikke kender dig eller dit kursus. En god salgstragt gør folk klar til at købe noget af dig. Det sker dog typisk ikke på en måned eller et par dage. Vi ser alt for mange, der reelt gør alt for lidt.

3. Test test test. En god strategi bliver sjældent til, ved at du finder på noget og så bare prøver det af. Du vil typisk over tid teste dig frem til, hvad der virker. F.eks. hvilke emails, der sælger bedst, hvilke annoncetekster der giver de billigste og/eller mest købelystne leads.  Der er så mange bevægelig dele i en strategi, at du ikke bare kan tage en andens strategi og få samme resultat. Du skal finde ud af, hvad der virker for dig og det kræver, at du har overblik til at se, hvor i din salgstragt du skal optimere. Det nytter f.eks. ikke noget at skrue på annoncerne, der får folk på nyhedsbrevet, hvis det er din emailserie, der ikke performer optimalt.

Hvis du vil have succes med at sælge dit onlinekursus, bliver du nødt til at give salget ligeså meget energi og fokus, som selve kurset. Og have tålmodigheden til at finde ud af, hvad der virker, så du ikke bare kradser i overfladen og rent faktisk giver op før, du har fundet olie!

God fornøjelse

Christian & Carolina